آنالیز سئو برای بهبود رتبه
سئو سایت و 10 عامل افزایش رتبه سئو سایت
بعضی از این مراحل به جای این که بهصورت مستقل برای هر صفحه انجام شود، ممکن است برای چند صفحه بهصورت موازی انجام شود. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. اگه سرعت سایتت رو بیشتر کنی، هم تعداد آدمهایی که سریع سایتت رو ترک میکنن کمتر میشه و هم سایتت تو نتایج جستجو بالاتر میاد.
با انجام این کار، تمام داده های سئوی وبسایت شما گردآوری می شوند و در مرکز قرار می گیرند. شما می توانید از کوئری ها برای شناسایی زمینههای بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی استفاده کنید که میخواهید وبسایت و صفحات وب شما برای آنها رتبه بندی شوند. اگر URL های شما طولانی یا نامرتبط باشند، می توانید آنها را بهینه سازی و ویرایش کنید تا ربات های موتورهای جستجو درک بهتری ازچیزی داشته باشد که در صفحه نوشته شده است. اما خیلی دقت کنید چون تغییر و بهینه سازی URL ها می تواند بر روی لینک جویس URL های قدیمی تأثیر بگذارد. اسپم اسکور بالا میتواند باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل، افت رتبه در نتایج جستجو، و کاهش ترافیک ارگانیک شود.
در این مقاله به بررسی روشهای سئو داخلی و سئو خارجی می پردازیم و نکاتی را برای جذب مخاطبان و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو ارائه خواهیم داد. هیچ مجموعه و تیم سئوکاری نمیتواند در زمان کوتاهی وب سایت شما را به جایگاه خوبی برساند؛ زیرا سئوی سایت یک کار کاملاً تخصصی است که در طولانی مدت به نتیجه خواهد رسید. از طرفی تنها گوگل تعیین میکند که کدام سایت در چه مدتی میتواند رتبه بالایی داشته باشد. تنها بررسی تغییرات سایت، نتایج موتورهای جستجو در گوگل و یک مشاوره سئو حرفهای میتواند شما را از جایگاه آینده وب سایتتان آگاه سازد. محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب رتبه گوگل و افزایش اعتبار سایت شماست!
مهمترین چیز اینه که محتوای خوبی تولید کنیم که برای کاربران مفید باشه. وقتی محتوای ما برای کاربران جذاب باشه، گوگل هم متوجه میشه و سایتمون رو بالا میبره. علاوه بر این، نظارت مرتب بر عملکرد سئو و بهینهسازی مستمر استراتژیها، به تثبیت موقعیت رقابتی شرکت کمک خواهد کرد. در نهایت، ایجاد ارتباط مستدام با مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنها میتواند به وفاداری بیشتر و افزایش نرخ تبدیل منجر شود. لینکسازی داخلی و خارجی ــ ایجاد لینکهای داخلی برای ارتباط بهتر بین صفحات سایت و لینکسازی خارجی برای افزایش اعتبار. فراداده، اطلاعاتی است که گوگل از صفحه شما میگیرد و در نتایج جستجو (SERPs) نمایش میدهد.
ایجاد خوشههای موضوعی به شما کمک میکند تا ایدههای محتوایی را برای صفحات متعدد برنامهریزی کنید. گوگل صفحات باکیفیت را با معیار تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (E-E-A-T) تعریف میکند. بنابراین، E-E-A-T چیست؟ این سیستم به گوگل کمک میکند تا بهترین صفحات را برای جستجوگران رتبهبندی کند و هدف قرار دادن این معیارها میتواند به شما در نشان دادن اعتبار E-E-A-Tتان کمک کند. البته این نکته حائز اهمیت است که شما تنها تا ۷ روز میتوانید از این سایت استفاده کنید و در صورت رضایت میتوانید آن را خریداری کنید. این ابزار دارای ویژگیهای بسیار مهمی است که میتوان به بررسی دقیق کلمههای کلیدی، بررسی رتبه الکسا، نشان دادن رتبه کلمات کلیدی روی چارت و نمایش مانیتور بک لینکهای سایت میباشد. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد.
بررسی سئو سایت به کسبوکارها کمک میکند تا عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و در نتایج موتورهای جستجو بالاتر قرار گیرند. این تحلیل نه تنها مشکلات فنی سایت مانند سرعت بارگذاری یا ساختار کدها را شناسایی میکند، بلکه باعث بهبود تجربه کاربری میشود. از طرفی، آنالیز دقیق رقبا و شناخت کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما این امکان را میدهد که محتوای هدفمندتری تولید کنید و در نتایج جستجو، موقعیت بهتری داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی یک مرحله کلیدی در بهینهسازی موتورهای جستجو است که به ما کمک میکند تا متوجه شویم کاربران چه عباراتی را برای جستجو استفاده میکنند. این فرآیند که بخشی از آنالیز رایگان سئو توسط نهال برندینگ است که شامل شناسایی و تجزیه و تحلیل کلمات و عبارات مرتبط با صنعت یا خدمات شما میشود. این اطلاعات به ما امکان میدهد محتوا را به بهترین شکل ممکن بهینهسازی کنیم و از کلمات کلیدی مناسب در مقالات، وبسایتها و تبلیغات استفاده کنیم.
یکی دیگر از عوامل مهم، در اینکه چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهبود تجربه کاربری است. سایتی که طراحی کاربرپسندی دارد و به راحتی قابل استفاده است، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکند و این باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود. گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکند. این الگوریتمها عوامل متعددی را از جمله کیفیت محتوا، ساختار سایت، تجربه کاربری، بک لینکها و سیگنالهای اجتماعی را در نظر میگیرند. هرچند که فرمول دقیق این الگوریتمها محرمانه است، اما با درک اصول کلی سئو، میتوانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. آنالیز سئو سایت یکی از فرآیندهای ضروری برای بهبود عملکرد وب سایت در موتورهای جستجو است.
هر کسب و کار اینترنتی برای داشتن سایت پر بازدید، نباید از قدرت سئو (بهینهسازی موتور جستجو) غافل شود. با تغییرات مداوم در الگوریتمهای گوگل، بهروز نگهداشتن دانش سئو برای داشتن پیج اینستاگرام موفق نیز ضروری است. سئو کلید ورود به دنیای رقابتی آنلاین است. در این مطلب شما را با راهکارهای بهبود سئو سایت آشنا میکنیم تا در میان انبوه وبسایتها بدرخشید. بخشهای برجسته PAA و اسنیپتهای پاسخهای ویژه، دو ویژگی متفاوت در نتایج جستجوی گوگل هستند که میتوانید در محتوای خود برای آنها بهینهسازی کنید. این موقعیت در نتایج جستجو «مقام صفر» نامیده میشود، زیرا کاربران نیازی به کلیک روی نتیجه ندارند و در بالای سایر نتایج ظاهر میشود.
اگر ابزاری سریع می خواهید که به شما در بهبود تلاش های سئو کمک کند، ارزش دارد که نیم نگاهی هم به این ابزار داشته باشید. وجود محتوای تکراری را که علامت قرمز SEO است، بررسی کنید و در صورت لزوم آن را دی ایندکس یا حذف کنید. همچنین مطمئن شوید که محتوای شما با کیفیت بالا و بدون هر گونه خطا و اشتباهی است. توصیه می کنیم برای انجام این نوع آنالیز سئو سایت خودتان با محبوب ترین صفحات خود شروع کنید، سپس به پست ها و صفحات کوچکتر و کمتر محبوب خود بروید. دانستن نحوه انجام آنالیز سئو سایت (How to Conduct an SEO Analysis) می تواند اطلاعات بسیار بیشتری در مورد عملکرد صفحه تان و بهترین روش حرکت رو به جلو به شما بدهد. به یاد داشته باشید که هر چه صفحه در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) رتبه بالاتری داشته باشد، ترافیک بیشتری را می تواند وارد صفحه و سایت شما کند و در نتیجه سرنخ ها و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
مشکل اینجاست که اگه بهاشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبهبندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه. برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیکهایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. بهعبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه بهخوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. نقشه کلمات کلیدی یا همون Keyword Map یه روش سازماندهیشده برای تعیین اینه که هر کدوم از صفحات سایتت باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنن.
یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را بهصورت موقت در رتبههای بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. ما علاوهبر پیاده سازی فنی بر اساس الگوریتمهای جدید گوگل، با تولید محتوا و بک لینک و بهبود رفتار کاربری در سایت، سبب افزایش رتبه سایت شما در گوگل میشویم. با استفاده از PageSpeed Insights و عمل به پیشنهادات آن، میتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. به یاد داشته باشید که سرعت سایت یکی از عوامل مهم در سئو و رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو است.
این فرآیند می تواند وقت گیر و زمان بر باشد، اما با اتوماتیک کردن آن، می توان از انجام کارهای تکراری جلوگیری کرده و به سرعت به بهینه سازی های مهم سایت پرداخت. در این راهنما، نحوه ساخت یک ابزار سفارشی برای تحلیل اتوماتیک سئو سایت با استفاده از Google Sheets، Google Search Console (GSC) و API ChatGPT آموزش داده می شود. لینکهای داخلی باعث ایجاد یک ساختار بههمپیوسته درون سایت شما میشوند. این کار باعث میشود موتور جستجو تمام مطالب موردنیاز کاربر را در سایت شما بیابد. هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما بگذراند، رتبه سئو سایت بیشتر میشود و ترافیک سایت بالاتر میرود و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد. Screaming Frog یک ابزار قدرتمند و خزنده وب است که به شما امکان میدهد تا وبسایت خود را از دیدگاه موتورهای جستجو بررسی کنید.
موبایل فرندلی بودن سایت به این معنیه که سایتت روی همه صفحهنمایشها، بهخصوص موبایل، به خوبی کار کنه. برای چک کردن سرعت سایت، میتونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن. برای اینکه مطمئن بشی سایتت از HTTPS استفاده میکنه، فقط کافیه به نوار آدرس مرورگرت نگاه کنی. اگه یه قفل سبز یا کلمه Secure رو میبینی، یعنی سایتت امنه و از HTTPS استفاده میکنه.
الگوریتم گوگل دارای پیچیدگیهای زیادی است و گوگل هرگز این جزئیات را افشا نمیکند. متخصصین سئو فقط در مورد تکنیکهای عمومی مثل متا تگ، عکسها و غیره اطلاع دارند. اما ممکن است که برخی با عنوان سئو تضمینی با دستکاری الگوریتم گوگل کار کنند. همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونهای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید. این ابزار به صورت کاملا پولی است و توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است.
اما چگونه میتوان در میان انبوهی از اطلاعات، توجه کاربران را جلب کرد؟ پاسخ این پرسش در افزایش رتبه سایت در گوگل نهفته است. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، دروازهای است که کاربران از طریق آن به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات میگردند. الگوریتمهای پیچیده گوگل به طور مداوم بهروزرسانی میشوند و دستیابی به جایگاهی برتر در نتایج جستجو همچنان یکی از بزرگترین چالشها به شمار میآید. با این وجود، رعایت اصول و بهرهگیری از تکنیکهای موثر سئو اصفهان، میتواند بهبود قابل توجهی در رتبه سایت ایجاد کرده و مسیر موفقیت در جذب کاربران را هموار سازد. این ابزار ساده آنالیز سئو سایت، همه چیز را از کنونیکالیزاسیون و زمان بارگذاری گرفته تا تجزیه و تحلیل لینک ها، هدینگ ها، کیوردها، تصاویر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می کند.
خوب، این راهکارها در اغلب موارد تخصصی هستند و اجرای آنها نیازمند دارا بود دانش در زمینه سئو است. کارشناس سئو نه تنها رتبه وبسایت شما را افزایش میدهد، بلکه تمام جوانب سایت را مورد آنالیز قرار خواهد داد.شما را از نقاط ضعف و قوتتان آگاه کرده و حتی کمک میکند به سایت از دریچه دید کاربر نگاه کنید. از آن گذشته، کارشناس سئو دانش زیادی دارد و میتواند مشکلات سایت را به خوبی تشخیص داده و رفع کند. چه چیزی از این بهتر؟سوالات متداول• برای افزایش رتبه سایت در گوگل، به چه افرادی نیاز داریم؟برای این کار شما به کارشناس سئو، گرافیست کار، نویسنده، ویراستار و ... نیاز خواهید داشت.• برای افزایش رتبه سایت محتوا برای کاربر تولید شود یا گوگل؟معلوم است!
اگه سایتت از HTTPS استفاده میکنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه. این لینکهای HTTP باعث میشن که صفحت یه پیام ناامنی به کاربر بده و این هم میتونه اعتماد کاربر رو کم کنه و هم روی سئوی سایتت اثر بد بذاره. یکی از مشکلات رایج توی سئو اینه که نسخههای مختلفی از سایتت توی ایندکس گوگل باشه، مثلاً یه نسخه با "www" و یه نسخه بدون اون، یا حتی نسخههای HTTPS و HTTP. این تکراری بودن باعث میشه گوگل محتوای سایتتو بهعنوان کپی در نظر بگیره و روی رتبهبندی سایتت تأثیر منفی بذاره. برای این کار میتونی از ابزارهایی مثل Ahrefs، Semrush یا Moz استفاده کنی تا بفهمی کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستن و چطور میتونی سایتت رو بهبود بدی تا شانس بهتری برای رتبه گرفتن داشته باشی. ما در تلاش برای توسعه وب فارسی هستیم تا بهترین مقالات در هر زمینه ای را برای وبسایت ها تهیه کنیم.
وقتی میخواهیم وبسایتمون توی گوگل بالا بیاد، نباید فقط به فکر خوشحال کردن گوگل باشیم. یعنی اینکه نباید فقط کلمات کلیدی رو تکرار کنیم تا گوگل فکر کنه سایت ما خوبه. این کار، نه تنها به درد نمیخوره، بلکه ممکنه گوگل سایتمون رو جریمه هم بکنه. افزایش سرعت بارگذاری صفحات ــ بهینهسازی سرعت سایت از طریق فشردهسازی فایلها، استفاده از CDN و بهینهسازی کد. هر یک از این ابزارها میتواند در ساخت صفحات، یافتن مخاطب و ثبت واکنشهای آنها پیش از پیادهسازی صفحات در سایتتان به شما کمک کند.
سوبلز با تخصص و تجربهای که در بهینهسازی سایتهای مختلف در صنایع گوناگون دارد، به یکی از شرکتهای برجسته در این عرصه تبدیل شده است. سوبلز با ارائه قیمت سئو رقابتی و منطقی برای خدمات سئو، انتخابی مناسب برای کسبوکارهایی است که به دنبال بهینهسازی وبسایت خود با بودجه معقول هستند. سوبلز دارای ویژگی هایی است که آن ها را نسبت به سایر رقبا در این حوزه، متمایز می کند. صفحات وب در حالت ایدهآل باید به ترتیب میزان اهمیتشان کرال شده و این روند با بیشترین سرعت ممکن انجام شود. خبر خوب این که با رعایت چند تکنیک در بهینهسازی وبسایت، میتوانید به این ایدهآل دست پیدا کنید که آنها را در ادامه میبینید.
کاری که گوگل انجام میدهد این است که با بازی کردن با رتبههای صفحات مختلف، دادههای متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه میرسد که کدام صفحه باید در رتبههای بالاتر قرار بگیرد. پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راهاندازی کردند. اما این بالا بردن رتبه گاهی آنقدر دشوار است که باید ماهها برای آن تلاش کنیم. برای بهبود سئو سایت و افزایش حضور آنلاین، تمرکز بر انتخاب بهترین شرکت دیجیتال میتواند اولین گام برای ارتقاء رتبه باشد. گام بعدی بر عهده آژانس دیجیتال است که باید کلمات کلیدی مناسب مرتبط با جستجوهای کاربران را شناسایی کند.
از این رو در بازدید وبسایتتان ترافیک ایجاد شده و قطعاً کسب و کار پررونقی خواهید داشت. همچنین شرکتهایی که در زمینه خدمات سئو مشغول فعالیت هستند، لازم است که کلیه فعالیتهای انجام شده برای بهبود سایت را توضیح دهند و در پایان یک گزارش سئو کامل از خدمات خود را ارائه دهند. در این میان ما به عنوان یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ با نام تجاری مای کاستومر میتوانیم با رعایت استانداردهای سئو بهترین سایت را طراحی کنیم. همچنین با استفاده از بهترین تکنیکها رتبههای بالایی را از موتورهای جستجوگر برای شما کسب نماییم. ابزار Nightwatch تنها میتواند بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی را در طول روز بررسی کند و آن را به شما نمایش دهد.
وبسیما در درجه اول به عنوان یک شرکت طراحی سایت شناخته میشود، اما در کنار آن، خدمات سئو نیز ارائه میدهد. این مجموعه با بهرهگیری از تیمی که در زمینه بهینهسازی سایت تجربه دارد و در برخی پروژهها به بهبود رتبه سایتهای مختلف کمک کرده است. با اینکه تمرکز اصلی وبسیما بر طراحی سایت است، اما حضور کارشناسان سئو در این شرکت باعث شده تا بتواند در این زمینه نیز پروژههایی را به انجام برساند. بودجه خزش (Crawl Budget) یکی از جنبههای پنهان، اما بسیار مهم در مدیریت سئو است که میتواند بهشکل مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بیارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینهسازی لینکدهی و… میتوانید رباتهای خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید.
چنین انتخابی نهتنها موجب بهبود عملکرد وبسایت شما میشود، بلکه از دادههای شما در برابر تهدیدات سایبری محافظت خواهد کرد. تگ H1 مهمترین تگ عنوان توی هر صفحهست که نشون میده صفحه در مورد چه موضوعیه. اگه چندین تگ H1 توی یه صفحه داشته باشی، موتورهای جستجو دچار سردرگمی میشن و نمیتونن موضوع اصلی صفحه رو بهدرستی بفهمن. گوگل وقتی سایتتو میخزه (crawl میکنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمیتونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته میشه، اگه رفع نشن، میتونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. برای اینکه مطمئن بشی نسخههای تکراری سایتت ایندکس نشدن، میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخههای مختلف سایتت رو بررسی کنی.
گوگل صفحاتی را در نتایج برتر نمایش می دهد که جواب جستجوگر را به طور کامل پوشش دهند. اما از کجا بدانیم که چه سؤالات و جوابهایی برای گوگل مهم است تا در بهبود رتبه گوگل موفق عمل کنیم؟؟! پس بهترین کار این است که از سایتهای رقیب کمک بگیرید تا بتوانید در مورد آن پوشش موضوعی که مدنظر گوگل است، اطلاعات بهتر و بیشتری کسب نمایید. هدف اصلی در طراحی UX این است که کاربران به راحتی و بدون سردرگمی به اطلاعات یا خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این کار شامل طراحی ساده و جذاب، سرعت بارگذاری مناسب صفحات، سازگاری با موبایل و دسترسی به دکمههای ضروری میشود.
رعایت این نکات بهت کمک میکنه تا سایتت رو هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی بهبود بدی و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنی. به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبههای سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینهسازی محتوای داخلی و لینکسازی خارجی کار کنی. تجزیه و تحلیل سئو می تواند به شما در تصمیم گیری استراتژیک برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو کمک کند. می توانید از نتایج این تجزیه و تحلیل برای کمک به کسب رتبه بندی بالاتر، گسترش دامنه دسترسی و هدایت ترافیک به وبسایت خود استفاده کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword stuffing) از تکنیکهای قدیمی است که در سئو اعتبار ندارد و اغلب در سایتهای اسپم برای کسب رتبه بهتر دیده میشود. استفاده از این روش باعث تجربه کاربری ضعیف، کاهش اعتماد، کاهش رتبه در نتایج جستجو، کاهش ترافیک سایت، جریمههای گوگل و عدم هماهنگی با الگوریتمهای گوگل میشود.
سئوی خارجی (Off-page SEO) نیز گوگل را برای درک انتیتی راهنمایی میکند. بکلینک گرفتن با انکر تکست (Anchor Text) «خرید پاوربانک شیائومی» یا «هندزفری بیتس» یا… برای این محتوا فکر خوبی نیست! چون این انتیتیها به اندازه کافی به این محتوا مربوط نیست.در واقع انتیتیهای پاوربانک و هندزفری، نمیتواند به درک بهتر گوگل برای محتوای گوشی شیائومی کمکی کند. در عوض، برای مثال میتوانید انکر تکستهایی را انتخاب کنید که شامل کلمه «موبایل» باشد؛ مانند «موبایل سامسونگ». در واقع سایت بررسی سئو، سایت ها و برنامه هایی هستند که می توانید با کمک آن ها سایت خود را از لحاظ جنبه و ویژگی های مختلف به طور کامل بررسی کنید. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.
شما باید محتوایی بنویسید که علاوه بر مفید و ارزشمند بودن، تا مدتها در ذهن مخاطبانتان ماندگار باشد. اگر دوست دارید ترفندهای و تکنیک های نوشتن انواع محتوا را بیاموزید، حتماً در یکی از دوره های جامع و معتبر آموزش تولید محتوا شرکت کنید. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. در پایگاههای داده رابطهای (در گوگل یا قدیمیتر از آن در Freebase) اطلاعات داخل هر شناسه، با هم شباهتهای معنایی دارد (semantic similarities). از طرفی موجودیتهای مختلف نیز از طریق همپوشانی و ارتباطی که با هم دارد، به هم متصل شدهاست.
اما آوردن سایت به صفحه اول گوگل از پایه ای ترین کارها شروع می شود و دقیقا از کارهای کم اهمیت در وب سایت شما، آجر اول گذاشته می شود. کافئین یکی دیگر از مهمترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکسگذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای بهروزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیلتر شد. یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل، موبایل فرندلی بودن است.
یکی از عوامل مهم در این زمینه، افزایش سرعت بارگذاری صفحات است که تجربه کاربری را بهبود میدهد. همچنین، اطمینان از اینکه سایت شما به صورت ریسپانسیو و سازگار با تمامی دستگاهها طراحی شده است، اهمیت زیادی دارد. یکی از موارد قابل توجه و حائز اهمیت در افزایش رتبه سایت در گوگل ، لینک سازی است که به افزایش ترافیک وبسایت کمک شایانی می¬کند. کارشناسان مای کاستومر، لینک های داخلی و خارجی سایت را ساخته و به بررسی آنها میپردازند. توجه داشته باشید در صورتی که لینک سازی به درستی انجام شود، باعث بهبود رتبه سایت شده و ترافیک سایت را افزایش میدهد. وقتی چندین صفحه در سایت شما حاوی اطلاعات مشابه یا کلمات کلیدی یکسان باشند، موتورهای جستجو در تشخیص بهترین صفحه برای نمایش به کاربران دچار مشکل میشوند؛ این پدیده به اصطلاح “کنیبالیزیشن” نامیده میشود.
این ابزار می تواند دامن های سایت شما را بررسی کند و گزارش کاملی از کل سایت یا هر کدام از صفحات سایت بدهد. از طریق این ابزار می توانید کلمات کلیدی و کلمات هم کانسپت را تجزیه و تحلیل کنید و برترین واژه های کانونی را شناسایی کنید. این ابزار وضعیت سایتتان را در شبکه های اجتماعی را هم بررسی می کند، که از این طریق می توانید اطلاعات کاملی از تعامل سایتتان با شبکه های اجتماعی بدست آورید. برای رفع این مشکل، استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog SEO Spider توصیه میشود. این ابزارها به شما کمک میکنند تا لینکهای شکسته را شناسایی کرده و با لینکهای سالم جایگزین کنید.
زمان افزایش رتبه سایت در گوگل به پارامترهای زیادی مانند میزان سابقه شما بستگی دارد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، فرایند سئو تا حد بسیار زیادی بر اساس تجربه، بررسی و آنالیز سایت قابل درک است. در واقع سئو کاران به طور مداوم در حال بررسی وضعیت سایت برای تشخیص تغییرات الگوریتم های گوگل هستند. بخش Page indexing یا Pages، گزارشهایی در مورد وضعیت ایندکس صفحات سایت شما ارائه میدهد. میتوانید ببینید چه تعداد از صفحات شما با موفقیت ایندکس شدهاند، چه تعداد از آنها با خطا مواجه شدهاند و چه تعداد از آنها اصلا خزش نشدهاند. با بررسی این گزارشها میتوانید مشکلات ایندکس سایت خود را شناسایی و برطرف کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری