آپدیت الگوریتم های گوگل برای فروشگاه اینترنتی
نکات مهم در آپدیت الگوریتم گوگل 2023 بیزون
وبمستران و سئوکاران از الگوریتمهای بهینهسازی سایت برای سئو وبسایت استفاده میکنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتمهای خود را بهروزرسانی میکند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سالهای اخیر استفاده گوگل از الگوریتمهای هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی میکند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. شاید بریتان این سوال پیش آمده باشد که گوگل چطور کار می کند؟ جواب آن ساده است! الگوریتم های گوگل یک مجموعه از قوانین و فرمولهاست که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است و در فرایند جستجو در موتور جستجوی گوگل استفاده میشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه سایتهای سئو شده توسط تیم هینزا با ما تماس بگیرید. سیستمی که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که محتوای با کیفیت و اصلی را ترجیح می داد. مثلا اگر کاربری عبارت «دلیل افزایش قد» را جستجو کند؛ گوگل متوجه میشود کاربر به دنبال «عوامل موثر بر افزایش قد» است و نتایج را بر این اساس ارائه میدهد. سیستمی که تضمین میکند گوگل اعتبار زیادی به وبسایتهایی با نام دامنهای که دقیقاً با یک جستجو مطابقت دارند، نمیدهد. یعنی مهندسان گوگل با تولید، و ارائه جدیدترین الگوریتمهای گوگل یا یک نقص را برطرف کنند یا یک قابلیت جدید اضافه میکنند.
همانطور که متوجه شدید، گوگل بیش از پیش بر روی محتوای باکیفیت تاکید می کند و محتوای باکیفیت بر روی همه عوامل دیگر تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل لازم است که در هنگام تولید محتوا از منابع معتبر و افراد متخصص استفاده کنید. آپدیت الگوریتم گوگل 2023 هنوز به صورت کامل منتشر نشده است و در آینده بیشتر به این موضوع پرداخته می شود. در 2 سال گذشته، گوگل به طور دقیق محتوا را بررسی می کند تا مطمئن شود محتوا اطلاعات نادرست ندارد. برای مثال صفحه های YMYL در الگوریتم گوگل به یکی از مهم ترین عوامل تبدیل شدند.
این الگوریتم اعلام میکند کسی که محتوا را مینویسد و در اینترنت منتشر میکند، باید در آن حوزه اطلاعات کافی داشته باشد. اعتبار زمانی کسب میشود که محتوای نوشته شده، دقیق و درست نوشته شده باشد. همچنین اعتمادپذیری یک سایت زمانی از بین میرود که از محتوای کپی شده و غیرقابل استناد استفاده کند. از نظر گوگل محتوایی قابل اعتماد است که از منابع معتبر استفاده کرده باشد و مطالب آن مستند باشد. برای داشتن فروش بیشتر و فعالیت موفق توی این فضا نیاز به تجربه و طی کردن یک مسیر صحیح هست.
پیشنهادات و تجربیات خود در این مورد را با من و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. این الگوریتم که در سال ۲۰۱۲ ایجاد شدهاست، برای رعایت حد و حدود و مقدار تبلیغات در سایتها مفید میباشد. گوگل هم که به رضایت کاربران اهمیت زیادی میدهد، سعی کرد با طراحی این الگوریتم، محتواهای با کیفیت را در ردههای بالاتر قرار دهد. این الگوریتم وظیفه دارد به سایتهایی که لینکهایشان را بررسی کردهاست، رتبه بدهد. دلیل به وجود آمدن آن هم این بودهاست که برخی از کارشناسان سئو با استفاده از لینکهای نامربوط و کلمات کلیدی زیاد، رتبه بالا به دست آوردهاند.
از جمله جدیدترین تغییرات گوگل، الگوریتم Helpful Content Update به شمار میرود که تمرکز آن بر ارتقاء محتوای مفید و مرتبط برای کاربران است؛ بهطوری که سایتهایی با محتوای کلیشهای یا کمکیفیت رتبه پایینتری دریافت میکنند. همچنین الگوریتم SpamBrain با هوش مصنوعی پیشرفتهتر، توانایی بیشتری در شناسایی لینکهای غیرطبیعی و محتوای اسپم دارد. گوگل با تقویت الگوریتم Core Web Vitals نیز تجربه کاربری (UX) را در اولویت قرار داده است. این تغییرات نشاندهنده تمرکز گوگل بر ایجاد محیطی شفافتر و کاربرمحورتر است که در این مقاله به روز ترین الگوریتم گوگل 2024 را بررسی میکنیم. در الگوریتمهای مدرن، تمرکز بیشتری بر کیفیت محتوا و نحوه تعامل کاربران با سایت گذاشته شده است. الگوریتمهایی مانند RankBrain از هوش مصنوعی برای درک بهتر زبان و مفاهیم جستجو استفاده میکنند، در حالی که Panda برای شناسایی محتوای بیکیفیت و تکراری طراحی شده است.
اندازه گیری های کمی رو از نحوه اندازه گیری یک چیز به روش های مختلف به اشتراک بگذارید. توضیح بدید که چه چیزی محصول شما رو از رقبا متمایز می کنه (مزیت رقابتی رو واضح بگید). توضیح بدید که چگونه محصول نسبت به مدلها یا نسخههای قبلی بهبود یافته تا مشکلات رو برطرف کنه یا به کاربران در تصمیمگیری خرید کمک کنه. SpamBrain با ترکیب هوش مصنوعی و تحلیل دادههای رفتاری، نقش مهمی در بهبود کیفیت جستوجو گوگل ایفا میکند. در ادامه فهرستی از الگوریتمهای گوگل را با هم میبینیم و درباره آنها توضیحاتی را ارائه میدهیم.
همچنین به مرور زمان الگوریتمهای جدیدی نیز به این مجموعه اضافه میشوند. یکی از الگوریتمهای جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از بهروزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد میکند. به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود. گوگل به راهی برای درک بهتر مرتبطترین نتایج و بازگشت به پرسشهای پیچیدهتر در نتیجه رشد جستجوی محاورهای (یعنی جستجوی صوتی) نیاز دارد. گوگل گفت این الگوریتم جدید حدود 90 درصد از جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.
با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته میشود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. برای گرفتن نتایج هر چه بهتر در این زمینه و جلوگیری از پنالتی شدن توسط گوگل پیشنهاد می شود آموزش سئو حرفه ای محمد مرادی را مطالعه نمایید. تحت هیچ شرایطی از نسخه موبایل بجای قالب ریسپانسیو یا همون واکنشگرا برای سایت خودتون استفاده نکنین.
در جدول زیر اطلاعات مربوط به جستوجوهای مختلف و عملکرد گراف دانش گوگل را بررسی میکنیم. در حال حاضر افزونههای مختلفی در وب فارسی وجود دارند که میتوانند با کمترین هزینه و حتی به صورت رایگان، چت زنده میان شما و کاربر را راه اندازی کنند. به عنوان مثال، شما به منظور شرکت در یک مهمانی نیاز به آشنایی با یک آرایشگاه دارید، کافیست که از گوگل بخواهید! بنابراین توصیه می کنیم بازرگانان قبل از جریمه شدن توسط الگوریتم گور خر موارد زیر را در سایت خود اعمال کنند. این جست و جو گر جذاب و شگفت انگیز از کودکان تا افراد مسن را حیرت زده کرده است. از آن جایی که گوگل از تمامی سنین مخاطب های مخصوص به خود را دارد، پس باید نظارت بسیار خوبی بر امنیت فرهنگی محیط خود داشته باشد.
به این ترتیب کاربر میتواند با نوشتن خلاصهای از آنچه به دنبال آن است جواب خود و حتی مطالب جالب دیگری پیرامون آن را نیز در گوگل بیابد. الگوریتم گوگل موبایل که با نام mobile-first index نیز شناخته میشود، احتمالاً مشهورترین الگوریتم در این لیست است. بر اساس این الگوریتم، گوگل وبسایت ها را بر اساس ورژن و نسخه موبایلی آنها رتبه بندی میکند. با وجود اینکه الگوریتم های گوگل می توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب سایت ها شوند در مقابل نیز میتوانند به کاربران کمک بسیاری کنند. گوگل بهطور مداوم الگوریتمهای خود را بهروز میکند تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربران ارائه دهد.
الگوریتم های گوگل اکنون قادر به شناسایی محتوایی هستند که ارزش واقعی برای کاربران ایجاد میکنه. محتوای تکراری، با کیفیت پایین یا تولید شده توسط هوش مصنوعی دیگه جایی در نتایج برتر گوگل نداره. با توجه به افزایش تأکید گوگل بر نتایج جستجوی محلی، ضروری است که وبسایتها برای کاربران محلی بهینه شوند. بهینهسازی محتوای محلی شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با مکان جغرافیایی، ایجاد صفحات محلی، و ثبت کسبوکار در Google My Business میشود. در پایان، اگر به دنبال یک راهکار جامع و تخصصی برای بهبود رتبه سایت و تطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل برای سئو هستید، شرکت هینزا میتواند گزینه مناسبی باشد.
الگوریتم Hilltob وظیفه دارد که کلمات کلیدی مشابه با کلمه جستجو شده توسط کاربر را شناسایی و به او پیشنهاد کند. این الگوریتم وظیفه دارد که روی سایتهای معتبری مانند ویکی پدیا کار کند و آنها را شناسایی نماید. گوگل رنک برین یک الگوریتم الهام گرفته شده از مرغ مگس خوار است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بسیاری از فعالان حوزه سئو معتقدند که این الگوریتم، واکنش کاربران به نتایج جستجو را ارزیابی میکند و سپس نتایج را بر اساس آن رتبهبندی میکند. به همین دلیل زمانی که یک عبارت خاص را چندین بار سرچ میکنید، هر بار نتایج متفاوتی به شما نمایش میدهد.
با این وجود، شواهد و قرائن حاکی از آن است که الگوریتم رقص گوگل در حال حاضر منسوخ شده است. الگوریتم گورخر جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شده؛ و زین پس فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و تقلبی از دور رتبه بندی در سرچ نتایج جستجو گوگل خارج می شن. تا قبل از این الگوریتم، گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم کلمات استفاده میکرد و بدون در نظر گرفتن ارتباط بین کلمات، هر کدام از کلمات را به طور جدا مورد بررسی قرار میداد. بنابراین، این تغییر بهروزرسانی تازگی گوگل یک تغییر قابل توجه در روش رتبهبندی صفحات وب است که به گوگل امکان میدهد صفحات را بر اساس زمان و بهروزی محتوا مرتب کند و نمایش دهد. بعد از تأیید یک سایت به عنوان سایت مرجع توسط گوگل، صفحاتی که در آن سایت معرفی میشدند، فرصت بالایی برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل داشتند. در 10 آگوست 2009 آپدیت کافئین گوگل یک سیستم جدید برای ایندکس کردن صفحات وب معرفی کرد تا گوگل بتواند به صورت مؤثرتری صفحات وب را بخزد و اطلاعات آنها را ذخیره سازد.
هیچ کارشناس سئو یا بازاریاب محتوایی، نمی تواند دقیقاً پیش بینی کند که به روز رسانی آینده الگوریتم های گوگل چگونه ظاهر خواهد شد. حتی برخی از کارمندان Google همه به روز رسانی هایی که تحت تاثیر این الگوریتم ها اتفاق می افتد را درک نمی کنند. گوگل هیچ گاه برای انتشار الگوریتم های خود به منظور رونمایی جشن و میهمانی برگزار نمی کند. پس بهتر است با این بینش که گوگل برای خدمت به مردم و مطابق با خواسته های آنها مدام چهره عوض می کند را مد نظر داشته باشیم. همین طور سطح اطلاعات خود را در مورد این موتور جست و جو گر شگفت انگیز بالا ببریم. این الگوریتم تضمین می کند که نتایج محلی بسته به موقعیت مکانی جستجوگر متفاوت تر است.
محتوای ضعیف یا تکراری میتواند باعث کاهش رتبه شود، در حالی که محتوای جذاب و پاسخگو شانس بیشتری برای جلب توجه الگوریتمها و کاربران دارد. علاوه بر این، تولید محتوای چندرسانهای مانند ویدیوها و تصاویر بهینهشده میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد. از دیگر الگوریتم و آپدیتهای جالب توجه گوگل، میتوان به الگوریتم رقص گوگل اشاره کرد. این الگوریتم که در تاریخ ۲۶ مارچ سال ۲۰۰۴ منتشر شد، وظیفه دارد تا تغییرات اساسی موجود در ساختار و محتواهای وب سایتها را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که شما نیز متوجه شدید رتبه سایتتان در گوگل به صورت ممتد در حال تغییر است، بدانید که مورد لطف الگوریتم رقص گوگل قرار گرفته اید.
برای مثال، مشاغلی که در زمینههای خاص مانند خدمات پزشکی یا مشاورههای تخصصی فعالیت میکنند، غالباً در جستجوهای مربوط به این حوزهها نتایج بهتری کسب میکنند. گوگل چندین سیستم برای نشان دادن اطلاعات قابل اعتماد دارد؛ مانند بهبود رتبه صفحات معتبر، کاهش رتبه محتوای بیکیفیت برای ارتقا روزنامهنگاری با کیفیت. یک سیستم هوش مصنوعی که برای شناسایی بخشها یا «معابر» یک صفحه وب استفاده میکند تا بهتر بفهمد یک صفحه چقدر مرتبط با یک جستجو است. این سیستم باعث میشود وبسایتهایی که حجم بالایی از درخواست حذف محتوا (از سوی کاربران) دارند تنزل داده شوند. گوگل با استفاده از این سیستم میتواند کلماتی که کاربر در کادر جستجو وارد میکند را درک کند، منظور کاربر را از این جستجو متوجه شود و سپس نتایجی را به او نمایش دهد کاربر به دنبال آن است. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایلهای هوشمند، کمکم بیشتر شد.
آخرین بهروزرسانیها شامل Core Web Vitals است که به ارزیابی فاکتورهایی نظیر سرعت بارگذاری، تعاملپذیری و ثبات بصری صفحات میپردازد. این معیارها اهمیت بالایی برای الگوریتمهای جدید گوگل دارند، زیرا تجربه کاربری مطلوب به یکی از اصلیترین شاخصهای موفقیت در سئو تبدیل شده است. شاید یکی از مهمترین الگوریتمها و آپدیتهای مهم گوگل، الگوریتم رنک برین باشد. این الگوریتم در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ منتشر شد و هدف از انتشار آن بررسی محتواهای بیکیفیت و غیراصولی که با UX ضعیف، بود. در واقع الگوریتم رنک برین را میتوان در رستای الگوریتم مرغ مگس خوار دانست.
برای اینکه با این قسمت از آپدیت الگوریتم گوگل 2023 آشنا شوید، باید از متخصصان و منابع معتبر برای تولید محتوا استفاده کنید. راستش را بخواهید هنوز هیچ نمونهای پیدا نکردهایم که گورخر در وب فارسی، فلان فروشگاه را به دلیل کیفیت نامناسب یا ظاهر زشت جریمه کرده باشد. اما خب این دلیل خوبی نیست که نسبت به خشم آن بیتوجه باشیم.یادتان باشد که جمعیت وب فارسی در نهایت چیزی حدود 40 تا 50 میلیون نفر است در حالی که وب انگلیسی و عربی چند میلیارد کاربر دارند. این اتفاق ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را به چالش کشید تا اینکه آن ها متوجه شدند، الگوریتم Google Sandbox مانند یک فیلتر عمل می کند. این الگوریتم، مانع از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر Google می شود.
در واقع سایتهایی که تبلیغات بیشازحد، محتواهای بیکیفیت و لینکهای افیلیت (لینک به سایتهای فروشگاهی) بیشازحد به کار میبرند توسط الگوریتم فرد جریمه میشوند. در آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، این الگوریتم در آپدیت هسته گوگل ادغام شد، به این معنی که پنگوئن اکنون وب سایت ها و لینک ها را در زمان واقعی ارزیابی می کند. یکی دیگر از تغییرات بزرگ کاهش لینک های پنگوئن بود، نه کاهش رتبه صفحات. در 23 آگوست 2016، گوگل تغییری را اعلام کرد که تبلیغات چاپی مزاحم و پنجرههای بازشو را هدف قرار میدهد که برای تجربه جستجوی موبایل مضر هستند. همانطور که وعده داده شده بود، این به روز رسانی در 10 ژانویه 2017 منتشر شد. این بهروزرسانی جدید برای الگوریتم رتبهبندی جستجو برای «تشویق کردن به بررسیهای محصولی که تحقیقات عمیق را به اشتراک میگذارند، نه محتوای معمولی که فقط گروهی از محصولات را خلاصه میکند» طراحی شده است.
در مقاله اسکیما، به طور جامع در مورد نشانه گذاریها و تأثیر آن روی سئو و تجربه کاربری توضیح دادیم. یکی از نکاتی که میتواند موتور جستجوی گوگل و الگوریتم گورخر آن را مطمئن کند که شما یک سایت معتبر هستید، وجود کدهای نشانهگذاری در سایتتان است. در واقع این قوانین تعیینکننده استراتژیهای محتوا و روند کاری سئو هستند. این الگوریتمها چه هستند، هر کدام چه اثری روی رتبهی گوگل میگذارد و چطور میتوانیم از آخرین آپدیت های گوگل باخبر شویم، موضوعاتی است که میخواهیم در این مطلب از بخش آموزش سئو بلاگ پارسپک در مورد آن توضیح دهیم. به همین دلیل است که دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهند تا مدیران سایتها را به ایجاد تجربیات و محتوای بهتر سوق دهند. اگر به نظر می رسد سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته، اکنون زمان اعمال تغییرات است.
با ارائه سئو محلی، گوگل توانسته است نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر در منطقه گیشا در تهران عبارت “کافههای نزدیک من” را جستجو کند، گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، کافههای نزدیکترین به او را در منطقه گیشا معرفی میکند. به روز رسانی الگوریتم Page Layout گوگل وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که تبلیغات بیش از حد در یک صفحه دارند. به عبارت دیگر، کاربر باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کند تا محتوای واقعی را ببیند. گوگل گفت این الگوریتم کمتر از 1 درصد از وب سایت ها را تحت تأثیر قرار داده است. این بهروزرسانی یک آپدیت بزرگ نامیده میشود، این بهروزرسانی تازه سازی دیگری از داده های الگوریتم پنگوئن گوگل است.
تیم ریوند هر آنچه به منظور پیشرفت در حوزه بازاریابی برای کسب و کار خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. ما کمک میکنیم تا شما با صرف کمترین وقت و هزینه به مشتریهای واقعی خود در دنیای اینترنت دست پیدا کنید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش آفرین و قابل تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. بیشتر کاربران چیزی در حدود 5 ثانیه برای لود شدن سایت شما زمان میگذارند. البته این زمان برای وب و مخاطب ایرانی است وگرنه در وب انگلیسی کاربران نهایتاً 2 تا 3 ثانیه از زمانشان را تلف میکنند.
هوش مصنوعی گوگل محتوای باکیفیتی را که حداقل دو بار در هفته منتشر می شود، تایید می کند. گوگل هر سال در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد می کند و این تغییرات می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. تجربه کاربر و پاسخ به سوال کاربر، یکی از مهم ترین عواملی است که گوگل در الگوریتم خود در نظر می گیرد. محتوای شما باید توسط متخصصان یا افرادی نوشته شود که به آن حوزه مسلط هستند. ما در این مقاله آپدیت الگوریتم گوگل 2023 را بررسی می کنیم و عوامل مهم در رتبه بندی را به ترتیب نام می بریم و توضیح می دهیم. انواع الگوریتمهای گوگل هر کدام اهداف مختلفی را دنبال میکنند، اما هدف مشترک آنها مشخص کردن ارزشمندترین وب سایتها برای کاربران و رتبه بندی آنها است.
الگوریتم BERT یک سیستم عالی برای بررسی زبانهای طبیعی و ارگانیک است. به طور مثال اگر شما جمله “چه جوری میشه دلمه درست کرد؟” را هم جستجو کنید، گوگل در این مورد پیشنهاداتی به شما میدهد. این الگوریتم زبان را به طور کامل پردازش میکند و اطلاعاتی در رابطه با آن در اختیار کاربر قرار میدهد. حجم بسیار زیاد داده، مدیریت نوین میطلبد تا همه آنچه کاربران میخواهند با رعایت اصل امانتداری به دستشان برسد. شرکت گوگل همه ساله با آپدیت الگوریتمهای جدید برای سئو سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند.
در عوض، Panda Data Refresh به صورت ماهانه در یک دوره 10 روزه بدون تأیید بیشتر از طرف Google شروع شد. به گفته مت کاتس، این «نسل بعدی» الگوریتم پنگوئن است که 2.3 درصد از جستجوهای انگلیسی را پوشش می دهد. دومین بهروزرسانی موبایل فرندلی بودن سایت، یک به روزرسانی روی اولین بهروزرسانی ریسپانسیو بودن سایت ها بود. دادههای مختلف ابزارهای سئو یک بهروزرسانی تایید نشده گوگل در 10 نوامبر را نشان میدهد. بعد از آپدیت 25 آگوست 2022، اکنون گوگل یک آپدیت جدیدی منتشر کرده که حدودا 38 روز به طول انجامید تا تکمیل بشه.
در ادامه، به بررسی نکات کلیدی آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل برای سئو و تاثیرات آن را بر روی رتبهبندیهای جستجو تحلیل خواهیم کرد. در این صفحه توضیح میدهم الگوریتم گوگل یا آپدیت گوگل چیست و سپس با مفاهیم بسیار مهمی در مورد نحوه کار الگوریتمهای گوگل و آخرین وضعیت سیستمها و الگوریتمهای گوگل آشنا میشوید. الگوریتم مدیک گوگل در واقع می شه یه جورایی گفت جزو الگوریتم های جدید گوگل است که تنها بر روی سایت هایی با موضوع سلامتی و تندرستی تاثیر خود را می گذارد که از ۱ اوت سال ۲۰۱۸ شروع بکار کرد. تجربه نشون داده که این همه الگوریتم و بروزرسانی های گوگل، فیلترهایی هستند برای تمامی وبسایتهای جهان تا ابتدا بتوانند از این فیلترها عبور و پس از دریافت تاییدیه گوگل در معرض دید کاربران قرار گیرند. الگوریتم کبوتر به عنوان بهبودی در توانایی گوگل برای محاسبه فاصله و محل کسب و کار هست.
نه فقط الگوریتم zebra بلکه خود کاربران هم برای اینکه مطمئن شوند یک سایت فروشگاهی از اعتبار مناسبی برخوردار است یا نه، به طراحی آن توجه میکنند. یک تصویر با سایز نامناسب در صفحه محصول کافی است تا از دید کاربر به عنوان یک سایت بیکیفیت شناخته شوید. پس از سرچ درون گوگل به منظور خواندن مقاله متوجه می شوید که برخی از سایت ها با وجود محتوای کم عمق و ضعیف، در صدر لیست قرار دارند. این دسته از وب سایت ها به نوعی قوانین گوگل را دور می زنند و به طور حتم این دسته از سایت ها خیلی زود از لیست جست و جو های گوگل، به علت نقض قوانین حذف خواهند شد. توجه کنید که عبارت سرچ شده من دارای زبان عامیانه و دارای اشکال املائی است. الگوریتم برت گوگل با هوش مصنوعی، علاوه بر پیشنهادات متفاوت به زبان محاوره ای به من در پخت یک قرمه سبزی مجلسی کمک می کند.
تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. اگر بدنبال سایتی برای دریافت گواهینامه SSL رایگان و مورد تایید گوگل هست مقاله ای در سایت مبنی بر معرفی ۴ سایت معتبر برای دریافت گواهینامه ssl رایگان منتشر کردیم و که حتما مطالعه نمائید. تأیید شده است که گوگل در حال بهروزرسانی الگوریتم خود است و این بهروزرسانی را یکی از بهروزرسانیهای هسته گسترده توصیف کرده است. از آنجا که هنوز ممکن است برخی از کسبوکارها با معرفی الگوریتم شاهین به مشکل برخورد کنند، اما بسیاری از آنها از مزیتهای این الگوریتم بهرهمند شدهاند.
هدف اصلی این الگوریتم، بهبود دقت و کارایی نتایج جستجو و ارائه صفحات مرتبط با محتوای جستجو شده به کاربران است. تجربه کاربری از جمله مهمترین عوامل مورد توجه الگوریتمهای جدید گوگل است. عواملی مانند طراحی واکنشگرا (Responsive Design)، سرعت بارگذاری صفحات، ناوبری آسان، و ارائه محتوای باکیفیت نقش کلیدی در جذب کاربران و حفظ رتبهبندی دارند. بهینهسازی Core Web Vitals، از جمله LCP، FID، و CLS، میتواند در بهبود تجربه کاربری مؤثر باشد. استراتژیهای سئو باید بر ایجاد محتواهایی متمرکز شوند که به طور کامل به نیازهای کاربران پاسخ دهند و مشکلات آنها را حل کنند.
Pigeon algorithm در سال ۲۰۱۴ با هدف هماهنگتر کردن الگوریتمهای محلی با الگوریتم هسته گوگل معرفی شد. الگوریتم کبوتر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، بهترین نتیجه سرچ را به کاربران ارائه میدهد و در سئو محلی کاربرد دارد. بنابراین وبسایتها باید با بهروز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، داشتن استراتژی هوشمندانه برای لینکسازی و بهروزرسانی منظم محتوا رتبه سایت خود را طبق الگوریتم دنس گوگل افزایش دهند. بزرگ ترین تغییر در الگوریتم گوگل در پنج سال گذشته، افزایش اهمیت تعامل کاربر است. در گذشته صاحبان وبسایت از راه هایی برای افزایش بازدید سایت استفاده می کردند.
الگوریتم های گوگل برای سئو نقش مهمی در رتبه سایت شما دارد، زیرا نحوه نمایش سایتها در نتایج جستجو به شدت تحت تأثیر این الگوریتمها قرار دارد. این الگوریتمها به طور مداوم بروزرسانی میشوند تا تجربه کاربری بهتری فراهم کنند و سایتهایی را که محتوای باکیفیت و مرتبط ارائه میدهند، رتبهبندی کنند. عواملی مانند استفاده از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری صفحات، تجربه کاربری (UX) و لینکهای ورودی معتبر از مهمترین عواملی هستند که توسط الگوریتمهایی مثل پاندا، پنگوئن و رنکبرین ارزیابی میشوند. به همین دلیل، بهروزرسانی و بهینهسازی مستمر سایتها برای هماهنگی با این الگوریتمها، یکی از کلیدهای موفقیت در سئو است. با بررسی الگوریتم های گوگل، بهسادگی میتوان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایتهای اسپم (Spam) است.
هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکسگذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای بهروزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیلتر شد. الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتمهایی است که بارها بهروزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر اینکه بر حضور به موقع و کافی کلیدواژه در محتوا نظارت دارد، کیفیت بک لینکهایی که صفحه وب گرفته است را نیز بررسی میکند. الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل میشود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/